پریدن از روی نوار فرمان ها
پیوند به محتوای اصلی
SiteMap
RSS
جستجو
BlindEdition
English
09602

بخش دسترسی سریع

 
پرسش و پاسخ های اینترنت بانک سپهر
پاسخ
collapse پرسش :  در صورت غیر فعال شدن کد کاربری مشتری باید چه عملیاتی انجام دهد؟ ‏(1)
در مواقعی که مشتری رمز تولید شده توسط دستگاه OTP را پنج مرتبه بصورت اشتباه در سایت اینترنت بانک سپهر وارد نماید، کد کاربری غیر فعال می¬گردد. جهت رفع مشکل می توان در سایت اینترنت بانک سپهر به نشانی https://ib.bsi.ir از خدمت فعالسازی استفاده نمود. پس از پرکردن فرم،فعالسازی به صورت آنی انجام می شود و  کد کاربری فعال شده و مشتری می تواند مجدداً از خدمات اینترنت بانک استفاده نماید.
collapse پرسش :  در صورت نمایش 8 رقم صفر بر روی دستگاه OTP چه مشکلی پیش آمده است؟ ‏(1)
در مواقعی مانند اصابت ضربه شدید و یا باز نمودن قطعات دستگاه، این مشکل به وجود می آید که نشان دهنده از کار افتادن دستگاه می باشد. لذا می باید در سایت اینترنت بانک سپهر  از خدمت "رمزیاب" استفاده نموده و درخواست دریافت رمزیاب جدید نمایید.
collapse پرسش : آيا كد كاربري قابل تغيير مي باشد؟  ‏(1)

خير ، نام كاربري درحال حاضر قابل تغيير نمي باشد.​

collapse پرسش : آيا مشتريان حقوقي و مشترك امكان استفاده از رمزياب بانوع USSD را دارند؟ ‏(1)
ـ خير درحال حاضر  فقط مي توانند از دستگاه سخت افزاري استفاده نمايند.
collapse پرسش : آيا مي توان از رمزياب هاي  سخت افزاري (VASCO) ونرم افزاري(USSD) بطور همزمان استفاده كرد؟   ‏(1)

ـ بله درحال حاضر اين امكان وجود دارد با درخواست رمزياب جديد و انتخاب نوع USSD و مراجعه به شعبه جهت فعال سازي​

collapse پرسش : آیا امکان استفاده همزمان از انواع رمزیاب در سامانه اینترنت بانک وجود دارد؟ ‏(1)

- بله، در سامانه اینترنت بانک اشخاص حقیقی امکان استفاده همزمان از انواع رمزیاب وجود دارد برای اینکار می باید نسبت به ثبت درخواست "رمزیاب" برای نوع دیگر مورد نظر اقدام نمود.

collapse پرسش : اگر دريافت رمز از طريق USSD اشتباه باشد چه بايد كرد؟  ‏(1)
مشتري مي تواند با در دست داشتن كارت ملي خود به هريك از شعب بانك صادرات ايران درسراسر كشور مراجعه نموده و نسبت به تكميل فرم رسيدگي به مشكلات مشتريان اينترنت بانك اقدام نمايد. حداكثر48 ساعت پس از مراجعه به شعبه مشتري مي تواند از خدمات اينترنت بانك سپهر استفاده نمايد.
 
collapse پرسش : براي دريافت شماره مشتري در سايت از چه طريقي بايد اقدام نمود؟ ‏(1)

 1ـ ازطريق شعب
 2ـ از طريق تلفنبانك كليد يك سامانه 09602 با وارد كردن شماره حساب  و رمز حساب بعداز شنيدن مانده  انتخاب كليد 9
 3ـ تماس با كارشناسان  صداي سپهر ​

collapse پرسش : پس از دريافت دستگاه از شعبه چنانچه امكان ورود به اينترنت بانك وجود نداشته باشد چه اقدامي بايد صورت پذيرد؟  ‏(1)

با در دست داشتن مدارك هويتي به شعبه انتخابي مراجعه گردد. ​

collapse پرسش : پس از دريافت دستگاه رمزياب از شعبه بعد از چه مدت زمان مي توان از آن استفاده نمود؟  ‏(1)
ـ بعداز 24ساعت مي توان وارد سامانه شد.

 

collapse پرسش : چنانچه دستگاه رمزیاب مفقودی و یا سرقت شده باشد چه باید کرد؟ ‏(1)
با استفاده از خدمت "رمزیاب" در سایت https://ib.bsi.ir برای اشخاص حقیقی و در سایت  https://bib.bsi.ir برای اشخاص حقوقی و مشترک نسبت به درخواست دستگاه رمزیاب جدید اقدام نمایید.
collapse پرسش : چنانچه مدیر تراکنش پس از ورود به سامانه اینترنت بانک هیچکدام از انواع انتقال وجه و منوی مدیریت را مشاهده ننماید، چه مشکلی پیش آمده است؟ ‏(1)

- مدیر تراکنش به درستی توسط شعبه اعمال نگردیده است لذا می بایست روال تعریف مدیر تراکنش مجدداً تکرار گردد.​

collapse پرسش : حداقل و حداكثر مبلغ  انتقال وجه پايا چه مقدار مي باشد؟   ‏(1)

ـ حداكثر مبلغ 500/000/000 ریال كه در هر بار جابجايي 250/000/000 ریال مي باشد. ​

collapse پرسش : حداقل و حداكثر مبلغ انتقال وجه ساتنا چه مقدار مي باشد ؟ ‏(1)
ـ حداقل  مبلغ 150/000/000 ریال مي باشد حداكثر 1/000/000/000 ریال
 
collapse پرسش : در صورت فراموشی کلمه عبور در رمزیاب نوع «ایستا با پیامک» چه راهکاری وجود دارد؟ ‏(1)

- در صورتیکه مشتری نوع دیگری از رمزیاب را نیز دارا می باشد می تواند پس از ورود به سامانه اینترنت بانک با رمزیاب دیگر خود از منوی تنظیمات سرویس تغییر رمز ایستا را انتخاب و نسبت به تعریف کلمه عبور جدید اقدام نماید.
- در صورتیکه مشتری رمزیاب دیگری نداشته باشد می باید نسبت به ثبت درخواست «رمزیاب» اقدام نماید.

collapse پرسش : در صورت قفل شدن، فراموشی رمز ورود و یا تولید رمز اشتباه توسط رمزیاب نرم افزاری، چه باید کرد؟ ‏(1)

برای رفع مشکل می توانید با همراه داشتن مدارک هویتی معتبر به هر یک شعب بانک صادرات ایران در سراسر کشور مراجعه نمایید. پس از تکمیل فرم "رسیدگی به مشکلات مشتریان اینترنت بانک"، حداکثر ظرف مدت 48 ساعت، رمزیاب به تنظیمات اولیه باز می گردد.​

collapse پرسش : در صورت مشاهده پیغام "اطلاعات ورود صحیح نمی باشد یا شناسه کاربری شما غیر فعال شده است. " هنگام ورود به سامانه، چه مشکلی پیش آمده است؟ ‏(1)

از صحت کد کاربری خود اطمینان حاصل نمایید.
در صورتیکه به تازگی عضو اینترنت بانک شده و تاکنون وارد سامانه مذکور نشده اید. در نتیجه عضویت شما ثبت نگردیده است. در اینصورت می باید به شعبه مراجعه و موضوع را اعلام نمایید.
در صورتیکه قبلاً وارد سامانه اینترنت بانک می شده اید و اکنون با این پیغام مواجه می شوید دو حالت وجود دارد: 1) رمز تولید شده توسط رمزیاب نامعتبر است که در این صورت می باید به شعبه مراجعه و درخواست "رفع مشکل تولید رمز اشتباه توسط رمزیاب " را تکمیل نمایید.2)کد کاربری شما توسط خودتان و یا در اثر ورود سه بار رمز اشتباه غیر فعال شده است که در این صورت می باید درخواست فعالسازی کد کاربری را از طریق سامانه اینترنت بانک ثبت نمایید. لازم به ذکر است در صورتیکه در اثر ورود سه بار رمز اشتباه کد کاربری غیر فعال شده باشد، پس از ثبت درخواست، کد کاربری بصورت آنی فعال می گردد و در
صورتیکه از سرویس غیر فعالسازی کد کاربری استفاده نموده باشید یک روز پس از ثبت درخواست فعالسازی می باید با همراه داشتن مدارک شناسایی معتبر به شعبه انتخابی خود مراجعه نمایید.(در صورت فعال شدن آنی و یا نیاز به مراجعه حضوری به شعبه، پیغام مناسب از سوی سامانه ارائه می گردد.)

collapse پرسش : در صورت مشاهده پیغام FAIL  بر روی دستگاه OTP چه مشکلی پیش آمده است؟ ‏(1)
در صورتیکه رمز ورود دستگاه رمزیاب(PIN) اشتباه وارد شود پیغام FAIL نمایش داده می شود. با فشردن دکمه ◄  دستگاه رمزیاب رمز ورود (PIN) را درخواست می نماید با وارد نمودن صحیح PIN مشکل برطرف می گردد.(همانطور که در پرسش قبل بیان شد در صورتیکه رمز ورود به دستگاه OTP بیش از پنج بار متوالی اشتباه وارد شود، دستگاه OTP قفل می شود.)
collapse پرسش : در صورت مشاهده پیغام خطای "The page cannot be displayed" ممکن است چه مشکلی پیش آمده باشد؟ ‏(1)
- آدرس سایت اشتباه وارد شده است. از درج حرف s پس از عبارت http اطمینان حاصل نمایید:
برای اشخاص حقیقی:
https://ib.bsi.ir
برای اشخاص حقوقی:
https://bib.bsi.ir
 
collapse پرسش : در صورت نمایش LOCK PIN بر روی دستگاه OTP چه مشکلی پیش آمده است؟ ‏(1)
در صورتیکه رمز ورود دستگاه رمزیاب(PIN) اشتباه وارد شود پیغام FAIL نمایش داده می شود. با فشردن دکمه ◄  دستگاه رمزیاب رمز ورود (PIN) را درخواست می نماید با وارد نمودن صحیح PIN مشکل برطرف می گردد.(همانطور که در پرسش قبل بیان شد در صورتیکه رمز ورود به دستگاه OTP بیش از پنج بار متوالی اشتباه وارد شود، دستگاه OTP قفل می شود.)
collapse پرسش : در صورتیکه مشتری قبلاً عضو سامانه اینترنت بانک بوده و از دستگاه رمزیاب استفاده می نموده است، آیا می تواند از همان دستگاه رمزیاب در سامانه BIB استفاده نماید؟ ‏(1)

- بله، دستگاه رمزیابی که در سامانه اینترنت بانک فعال است، در سامانه BIB برای کد کاربری که شماره مشتری حقیقی آن در دو سامانه یکسان باشد، قابل استفاده خواهد بود.
- لازم به ذکر است در صورتیکه یک شخص حقیقی در چندین حساب حقوقی و یا مشترک (با تعریف مشتری حقوقی یا مشترک متفاوت) دارای حق امضا باشد، می تواند تنها از یک دستگاه رمزیاب در تمامی این حساب ها استفاده نماید به شرط اینکه تعدد تعریف مشتری حقیقی وجود نداشته باشد.

collapse پرسش : در فرم شماره یک، در قسمت تعیین شرایط برداشت، تعیین تاریخ انقضاء چه تأثیری در عملکرد سامانه BIB خواهد داشت؟ ‏(1)

- با تعیین تاریخ انقضاء، مشتری BIB تا تاریخ تعیین شده قادر به انجام عملیات انتقال وجه خواهد بود که قابل تمدید نیز می باشد. این تاریخ معمولاً جهت اعمال تاریخ انقضای درج شده در اساسنامه اشخاص حقوقی، مهلت اقامت اتباع بیگانه و یا به درخواست مشتری مورد استفاده قرار می گیرد.​

collapse پرسش : در فرم شماره یک، در قسمت تعیین شرایط برداشت، تعیین سقف برداشت چه تأثیری در عملکرد سامانه BIB خواهد داشت؟ ‏(1)

- سقف برداشت در انواع انتقال وجه در سامانه BIB ذکر گردیده است، مشتری می تواند در صورت تمایل در قسمت سقف برداشت مبلغی پایین تر از سقف انتقال وجه در سامانه BIB تعریف نماید. در این صورت سقف تعیین شده توسط مشتری به عنوان سقف برداشت در هر تراکنش در سامانه BIB در نظر گرفته خواهد شد.​

collapse پرسش : درصورتي كه سامانه بعداز مدتي استفاده پيام مي دهد كد كاربري شما غير فعال گرديده است چه اقدامي بايد صورت پذيرد؟  ‏(1)

ـ درصورتيكه دستگاه از نوع دستگاه VASCO يا USSD و براي اشخاص حقيقي باشد شخص مي بايست در اينترنت بانك منوي فعالسازي را انتخاب و فرم مربوطه را تكميل نمايد كه بلافاصله كد كاربري فعال خواهد گرديد و همان لحظه قابل استفاده مي باشد.
درصورتيكه نوع دستگاه VASCO و براي اشخاص حقوقي يا حقيقي مشترك باشد. مشتري مي بايست به شعبه مراجعه نمايد.

collapse پرسش : درصورتيكه دستگاه از نوع VASCO و براي اشخاص حقوقي و مشترك باشد ولي پس از ورود به سامانه برخي از گزينه ها مانند : انتقال وجه امضاء داران فعال نباشد چه اقدامي بايد صورت گيرد؟  ‏(1)

ـ ‌مشتري مي بايست جهت فعال سازي به شعبه انتخابي مراجعه نمايد.​

collapse پرسش : روال انجام فرآیند انتقال وجه در سامانه BIB چگونه است؟ ‏(1)

- مراحل ثبت و اعمال تراکنش انتقال وجه در سامانه BIB به شرح زیر می باشد:
1. از منوی انتقال وجه، نوع انتقال وجه مورد نظر را انتخاب نمایید.
2. مشخصات تراکنش مورد نظر را وارد نموده و پس از فشردن دکمه تأیید، امضای الکترونیکی خواسته شده توسط سیستم را وارد نمایید.
3. از منوی مدیریت، زیر منوی تراکنش¬ها را انتخاب نمایید.
4. تراکنشهای ثبت شده نمایش داده می شود، جهت تعیین امضاکنندگان هر تراکنش از گزینه تعیین امضاکنندگان استفاده نمایید.
5. با کلیک بر روی مشاهده شرایط برداشت، شرایط برداشت مورد نظر را انتخاب نمایید.
6. پس از فشردن دکمه تأیید، امضای الکترونیکی خواسته شده توسط سیستم را وارد نمایید.
7. بدین ترتیب تراکنش مورد نظر وارد قسمت "تراکنشهای در انتظار" امضا کنندگان می گردد.
8. هر یک از امضاکنندگان می بایست از منوی انتقال وجه گزینه تراکنشهای در انتظار را انتخاب نماید. بدین ترتیب کلیه تراکنشهایی که جهت امضا به امضادار ارجاع شده است نمایش داده می شود. امضادار با کلیک بر روی شماره پیگیری جزئیات تراکنش را مشاهده می نماید و در صورت تمایل با کلیک بر روی دکمه امضا و با وارد نمودن امضای الکترونیکی، تراکنش مورد نظر را تأیید نماید.
9. پس از تأیید تراکنش توسط امضاداران و تحقق شرایط برداشت، انتقال وجه انجام خواهد شد.
توجه:
- در خصوص اشخاص مشترک، تمام امضاداران می توانند مراحل 1 تا 9 را انجام دهند.
- در خصوص اشخاص حقوقی، مراحل 1 تا 6 توسط مدیر تراکنش و مراحل 7 تا 9 توسط امضاداران صورت می پذیرد.

collapse پرسش : سقف انتقال وجه به حساب خود و بانك صادرات چه مقدار مي باشد؟  ‏(1)
ـ نامحدود
collapse پرسش : سقف انتقال وجه به حساب سايرين در بانك صادرات چقدر مي باشد؟  ‏(1)

ـ سقف انتقال در يك روز از هر حساب 7/000/000/000 ريال و در هر جابجايي 1/000/000/000 ريال  مي باشد.​

collapse پرسش : سقف انتقال وجه كارت به كارت اينترنتي چه ميزان در روز مي باشد؟  ‏(1)
ـ انتقال به كارت ساير بانكها مبلغ 30/000/000 ريال و براي كليه كارتهاي بانك صادرات مبلغ  3/000/000/000 ريال مي باشد سقف انتقال وجه درون بانكي در هر نوبت جابجايي 1/000/000/000 ريال مي باشد.
collapse پرسش : كارمزد انتقال وجه بين بانكي كارت به كارت چه مقدار مي باشد؟   ‏(1)

ـ براي مبالغ تا  10/000/000 ریال 5/000 ریال مي باشد و براي مبالغ بيشتر به ازاي هر 10/000/000 ریال مبلغ 2/000 ریال اضافه مي گردد.  ​

collapse پرسش : مدیر تراکنش برای اشخاص حقوقی به چه منظور تعریف می شود؟ ‏(1)

- در خصوص اشخاص حقوقی از بین اعضای سامانه BIB، تنها یکی از اعضا که در این سامانه به عنوان مدیر تراکنش نام گذاری می شود، می تواند تراکنش انتقال وجه را ایجاد و امضاکنندگان تراکنش را تعیین نماید. مدیر تراکنش می تواند یکی از امضاداران شخص حقوقی و یا یکی از افراد شاغل در شرکت/سازمان/موسسه باشد.​

collapse پرسش : مراحل عضویت در سامانه BIB چگونه است؟ ‏(1)

1) ارائه تقاضاي کتبي توسط اشخاص حقوقي و مشترک جهت استفاده از سامانه طي فرم شماره يک (فرم تقاضاي استفاده از سامانه اينترنت بانک ويژه حسابهاي مشترک/حقوقي- معرفي اعضاي حذف شده -معرفي مدير تراکنش- تعيين شرايط برداشت الکترونيکي) به شعبه مورد نظر
2) هر کدام از اعضاي معرفي شده در فرم مذکور (فرم شماره يک) مي بايست مراحل 3 تا 7 را انجام دهند.
3) مراجعه به صفحه اصلي سامانه BIB به نشاني https://bib.bsi.ir و يا ورود به سامانه مذکور از طريق پيوند اينترنت بانک سپهر موجود در سايت اصلي بانک (http://www.bsi.ir)
4) انتخاب گزينه "عضويت"
5) مطالعه مقررات و شرايط عمومي و اختصاصي عضويت و تائيد آن
6) انتخاب مشتري حقوقي يا مشترک به تناسب نوع حساب جهت ورود به صفحه ثبت درخواست عضويت
7) درج مشخصات حساب حقوقي/مشترک درقسمت بالائي فرم و همچنين مشخصات فردي عضو معرفي شده در قسمت بعدي فرم
8) مراجعه به شعبه مورد نظر به همراه کد پيگيري و مدارک هويتي معتبر پس از زمان اعلام شده توسط سامانه و اخذ دستگاه رمزياب

collapse پرسش : نحوه تکمیل فرم شماره یک توسط مشتری در خصوص اعضای معرفی شده برای عضویت در سامانه BIB چگونه است؟ ‏(1)

اعضای معرفی شده باید به نحوی باشند که حداقل یکی از شرایط برداشت محقق گردد. بنابراین می توان تنها یکی از شرایط برداشت را در نظر گرفت و امضاداران الزامی آن به همراه امضاداران انتخابی به تعداد مساوی با حداقل امضا را به عنوان اعضای سامانه BIB معرفی نمود.​

collapse پرسش : نحوه رفع مشکل فراموشی رمز ایستا کدام است؟ ‏(1)

الف) در صورتیکه مشتری رمزیاب فعالی به غیر از رمزیاب "ایستا با پیامک" نداشته باشد، می باید نسبت به ثبت درخواست رمزیاب اقدام نماید.
ب) در صورتیکه مشتری رمزیاب فعالی به غیر از رمزیاب "ایستا با پیامک" دارد (سخت افزاری یا USSD )
می تواند با یکی از رمزیاب های خود (سخت افزاری یا USSD) وارد سامانه اینترنت بانک گردد و از منوی تنظیمات، خدمت "تغییر رمز ایستا" را انتخاب و نسبت به تعیین رمز ایستای جدید اقدام نماید.

collapse پرسش : نحوه عضويت در اينترنت بانك سپهر چگونه است؟ ‏(1)

1ـ ورود به سايت اينترنت بانك سپهر براي اشخاص حقيقي https:// ib.bsi.ir  
و براي اشخاص حقوقي و حقيقي مشترك  https://bib.bsi.ir 
2ـ استفاده از قسمت عضويت
3ـ مراجعه به شعبه انتخابي پس از زمان اعلام شده

collapse پرسش : نحوه عضویت در اینترنت بانک سپهر چگونه است؟ ‏(1)
١) ورود به سایت اینترنت بانک سپهر به نشانی https://ib.bsi.ir جهت نسخه قدیم و آدرس https://ib2.bsi.irجهت نسخه جدید سایت ٢) استفاده از قسمت عضویت ٣) مراجعه به شعبه انتخابی پس از زمان اعلام شده توسط سیستم  و دریافت دستگاه رمزیاب(OTP)​جهت نسخه جدید سایت ٢) استفاده از قسمت عضویت ٣) مراجعه به شعبه انتخابی پس از زمان اعلام شده توسط سیستم  و دریافت دستگاه رمزیاب(OTP)​
collapse پرسش : هزينه استفاده از اينترنت بانك سپهر چقدر است؟  ‏(1)

ـ براي رمزياب هاي سخت افزاري (VASCO)  مبلغ 350/000 ريال
ـ براي رمزياب هاي نرم افزاري ( USSD) مبلغ5/500 ريال مي باشد.

collapse پرسش : هزینه استفاده از اینترنت بانک سپهر چه مقدار می باشد؟ ‏(1)
تنها هزینه استفاده از اینترنت بانک سپهر، مربوط به دستگاه رمزیاب می باشد.​
collapse پرسش : هنگام ثبت عضویت در سامانه BIB، مشتری چه اطلاعاتی را می بایست وارد نماید؟ ‏(1)

مشتری حقوقی:
قسمت بالای فرم (مشخصات مشتری حقوقی) مربوط به اطلاعات شخص حقوقی شامل شماره مشتری، شماره حساب، شماره ثبت و تاریخ ثبت می باشد.
قسمت پایین فرم (مشخصات کاربر) مربوط به اطلاعات کاربر متقاضی استفاده از سامانه می باشد که شامل شماره مشتری کاربر، کد ملی، تاریخ تولد، کد کاربر پیشنهادی شامل 7 کاراکتر و انتخاب شعبه جهت تحویل دستگاه رمزیاب می باشد.
مشتری مشترک:
قسمت بالای فرم (مشخصات مشتری مشترک) برای درج شماره مشتری و شماره حساب مشترک می باشد.
قسمت پایین فرم (مشخصات کاربر) مربوط به مشخصات شریک حساب مشترک می باشد که شامل شماره مشتری، کد ملی، تاریخ تولد، کد کاربری پیشنهادی شامل 7 کاراکتر و انتخاب شعبه جهت تحویل دستگاه رمزیاب می باشد.