به منظور استفاده مناسب و ايمن از سيستم همراه بانک صادرات و جلوگيري از هرگونه سوء استفاده احتمالي ، رعايت نکات زير الزامي مي باشد:
١. جهت جلوگيري از هرگونه سو استفاده احتمالي، مشتري مي بايست نرم افزار همراه بانک صادرات را تنها از طريق مراجعه به وب سايت اينترنتي بانک صادرات ايران به نشاني
www.bsi.ir دريافت نموده و بر روي گوشي تلفن همراه خود نصب نمايد. همچنين مطالعه راهنماي کامل استفاده از سيستم و نيز بخش پرسش و پاسخ همراه بانک ، موجود بر روي وب سايت ياد شده ، ضروري مي باشد.
٢. فعال سازي و غيرفعال سازي ، يک روز پس از ارائه درخواست متقاضي به شعبه در سيستم اعمال ميگردد.
توجه: در سيستم همراه بانک صادرات، هر سيم کارت تنها قابليت ارتباط با شماره حسابهاي يک مشتري (حسابهاي داراي يک تعريف مشتري) را دارد. اين بدين معني است که تنها حسابهايي که داراي تعريف مشتري اعلام شده توسط مشتري در فرم فعال سازي هستند بر روي سيمکارت معرفي شده ، قابل استفاده خواهند بود. چنانچه مشتري ، بيش از يک تعريف مشتري داشته باشد ، مي بايست با مراجعه به شعبه خود، نسبت به يکسان سازي تعاريف مشتري خود اقدام نمايد.
٣. حفظ و مراقبت از کليه رمزهاي بانکي (از قبيل رمز ورود به برنامه ، رمز اول و دوم کارت و رمز حساب) که جزء اطلاعات شخصي و محرمانه مي باشند ، بسيار حائز اهميت مي باشد.
توجه : بدليل اينکه رمز مشتري نشانه معتبر بودن کاربر مي باشد بنابراين به هيچ وجه رمزهاي خود را بر روي گوشي تلفن همراه ذخيره ننموده و در اختيار ديگران قرار ندهيد.
٤. مشتري مي بايست در صورت مفقود شدن يا سرقت گوشي و يا سيمکارت تلفن همراه خود ، بلافاصله رمز دوم کارت را با استفاده از دستگاه خودپرداز و رمز حساب را با استفاده از سيستم تلفنبانک تغيير دهد. پس از آن چنانچه سيم کارت با شماره ديگري را جايگزين مي نماييد ، گزينه "انتقال حساب ها به سيم کارت فعلي" و در صورتيکه شماره سيم کارت تغيير نکند گزينه "بروز رساني اطلاعات حساب ها" را اجرا نمايد.
٥. توصيه ميگردد مشتري جهت افزايش امنيت ، بصورت دوره اي نسبت به تغيير رمزهاي خود اقدام نموده و از طريق گزينه بازگشت به تنظيمات اوليه (Return t default settings) ، تنظيمات برنامه را به حالت اوليه بازگرداند.
٦. مشتري مي بايست پيش از واگذاري گوشي تلفن همراه خود ، ابتدا گزينه بازگشت به تنظيمات اوليه را اجرا نموده و پس از آن برنامه را از روي گوشي حذف نمايد. با اين کار کليه اطلاعات حساب هاي ثبت شده و نيز پيامهاي دريافتي موجود بر روي گوشي از بين مي روند. پس از آن نرم افزار را بر روي گوشي جديد نصب نموده و اطلاعات حساب ها و سرويسهاي يکطرفه خود را بروز رساني نماييد.
٧. مشتري مي بايست پيش از واگذاري سيمکارت خود ، چنانچه قصد دارد از سيم کارت ديگري استفاده نمايد ، ابتدا با مراجعه به شعبه نسبت به فعال سازي سرويس هاي مالي بر روي سيم کارت جديد اقدام نموده و يک روز پس از ارائه درخواست به شعبه و پس از تعويض سيم کارت ، با مراجعه به منوي "تنظيمات" ، گزينه "بازگشت به تنظيمات اوليه" را اجرا نموده و پس از آن با استفاده از گزينه هاي "انتقال حسابها به سيمکارت فعلي" و "انتقال سرويسها به سيمکارت فعلي" حساب ها و سرويس هاي يکطرفه ثبت نامي خود را به سيم کارت جديد منتقل نمايد. در صورتيکه سيم کارت ديگري را جايگزين نمينمايد ، بايد حساب ها و سرويس هاي يکطرفه ثبت نامي را در نرم افزار همراه بانک حذف نموده و با مراجعه به يکي از شعب بانک ، نسبت به غيرفعال سازي همراه بانک اقدام نمايد.
٨. توصيه ميگردد مشتري پيامهاي دريافتي از سيستم (موجود در صندوق پيامهاي برنامه) را پس از خواندن، حذف نمايد.
٩. مشتري مي بايست در صورت بروز هرگونه عمليات غير مجاز بر روي حساب خود، در اسرع وقت نسبت به تغيير رمز دوم کارت و رمز حساب و غيرفعال سازي سيستم اقدام نموده و مراتب را به نزديکترين شعبه بانک صادرات ايران اطلاع دهد.