منشور اخلاقی کارکنان و مشتریان بانک صادرات ایران
امام علی (ع): بال فروتنی را بر مردم بگستران و با آنان با نرمش رفتار کن و همواره گشاده رو باش
خداوند متعال را شکرگزارم که توفیق خدمت به هموطنان عزیزم در بانک صادرات ایران را به من عطا کرده است و من به پاس این موهبت، تمام توان و تلاش خویش را برای جلب رضایت مشتریان و ذینفعان و تحقق آرمان «بانک صادرات ایران در خدمت مردم» به کار میبندم و خود را مکلف به رعایت تمامی مفاد این منشور میدانم.
1. در همه حال خداوند متعال را ناظر بر گفتار و اعمال خویش میدانم.
2. بانک صادرات ایران خانه من است و در حفظ و نگهداری آن کوشا خواهم بود.
3. تلاش مستمرو صادقانه برای تحقق اهداف بانک صادرات ایران را وظیفه ذاتی میدانم.
4. در تصمیمات خود همواره منافع بانک صادرات ایران را در اولویت قرار داده و امور محوله را در چهارچوب قانون و مبتنی بر ارزشهای انسانی به انجام می رسانم.
5. به رعایت نظم ، سلسلهمراتب اداری، احترام به همکاران، پوشش مناسب، آراستگی ظاهری، سرعت و دقت در ارائه خدمات که از اصول فرهنگ سازمانی بانک صادرات ایران است، پایبندم.
6. به رعایت اصول و موازین اخلاقی همچون: صداقت، متانت، عدالت و انصاف پایبندم.
7. خود را نسبت به سهامداران، مشتریان و همکارانم در بانک صادرات ایران مسئول میدانم و تلاش میکنم با تحصیل دانش روز و مهارتهای لازم و انجام خلاقانه، صادقانه و خردمندانه وظایف، پیوسته در پی ارزشآفرینی برای ایشان باشم.
8. برخورد مناسب، ایجاد محیطی آرام و آراسته و ارائه مطلوب خدمات، شایستۀ مشتریان بانک صادرات ایران است.
9. رازداری و امانتداری در حفظ و نگهداری اطلاعات و داراییهای مشتریان را، از مهمترین ارکان اعتماد به بانک صادرات ایران می دانم.
10. اعتقاد دارم هر انتقادی از سوی مشتریان، پیشنهادی برای بهبود کیفیت خدمات و محصولات بانک است، پس با چهرهای گشاده از نقدها استقبال میکنم.
11. بالاترین افتخار و برترین پاداش برای من خشنودی پروردگار و رضایتمندی مشتریان است.
انتظارات ما از مشتریان معظم بانک
1. رعایت شئونات اسلامی، اجتماعی و فرهنگی نشانه فرهیختگی است.
2. با رفتار و گفتار مودبانه و محترمانه بر ارج و منزلت خود بیافزاییم.
3. با ارائه کامل مدارک و اطلاعات مورد نیاز، فرآیند خدمترسانی تسریع و تسهیل میشود.
4. وقت شناسی، رعایت نوبت و مراجعه در ساعات اداری، نشانه احترام به حقوق دیگران است.
5. درخواستهای خارج از چهارچوب قوانین و مقررات و عدم رعایت هنجارهای اجتماعی، موجب تضییع حقوق دیگران است.
6. پیگیری امور از بخشهای مرتبط و خودداری از مراجعه به دیگر بخشها، سبب دریافت بهینه و بهموقع خدمات میشود.
7. هرگونه توهین به کارکنان و سایر مشتریان، آرامش محیط و دیگران را به مخاطره انداخته و ارائه خدمات را با کندی مواجه میسازد و فرد خاطی مشمول ماده 608 قانون مجازات اسلامی میشود.
برای ارائه هرگونه پیشنهاد، انتقاد یا شکایت با مرکز خدمات مشتریان بانک به شماره09602 تماس حاصل فرمایید