شما ممکن است برای دسترسی به این سایت از مرورگری امن در بالای سرور استفاده کنید. لطفا متن ها را فعال سازی کنید و این صفحه را مجدد بار کنید.
حالت قابل دسترس بیشتر را روشن نمایید
حالت قابل دسترس بیشتر را خاموش نمایید
از فرمان های روبان را صرفنظر کنید
به محتوای اصلی صرفنظر نمایید
غیر فعال کردن انگیزش ها
فعال کردن انگیزش ها
دنبال کردن
درباره بانک
معرفی بانک
تاریخچه بانک
بنیانگذار بانک
ساختار سازمانی
منشور اخلاقی
اخبار
بانک در رسانه ها
پیام مقام معظم رهبری
پیام مدیرعامل
اطلاعات مدیران
مدیرعامل و هیأت مدیره
معاونین مدیرعامل و مدیران امور
اطلاعات تماس با مدیران و ادارات کل
مدیریت شعب استانها
مدیریت شعب تهران
امور سهام
اطلاعیه ها و اخبار سهام
شفافیت مالی
پرتال سهامداران
سایر
منشور تطبیق
مقاله ها و گزارشها
استانداردهای شفافیت و انتشار اطلاعات
مقررات و بخشنامه های مبارزه با پولشویی
سرود بانک
تیزرهای تبلیغاتی
تصاویر برج سپهر
لوگوی بانک
آموزه ها و هشدارهای سایبری
مسئولیت اجتماعی
بانکداری الکترونیک
درگاه های بانکداری الکترونیک
اینترنت بانک سپهر
همراه بانک
همبانک(#719*)
تلفنبانک
درگاه پرداخت اینترنتی
شرایط و مقررات استفاده از بانکداری الکترونیک (ویژه اشخاص حقیقی)
شرایط و مقررات استفاده از بانکداری الکترونیک (ویژه اشخاص حقوقی و مشترک)
خدمات اینترنتی
مشاهده صورتحساب
محاسبه شبا
پرداخت قبوض
فروش شارژ سیم کارت اعتباری
واریز جمعی وجه شرکت ها
استعلام ضمانت نامه و اعتبارات اسنادی
صورتحساب کارت اعتباری مرابحه عمومی
سامانه موج
کارت های بانکی
سپهر کارت
سپهر کارت خانواده
کارت اعتباری
کارت اعتباری همیاران سپهر
کارت هدیه
کارت مجازی مشتریان حقوقی
بن کارت
کارت خرید امن اینترنتی
پایانه های الکترونیک
کیوسک بانک
دستگاه خود پرداز
پایانه فروش
باجه الکترونیک شبانه روزی
خدمات بانکی
خدمات
ریالی
ارسال پیامک پیش از برگشت چک
صندوقهای اجارهای
فعال سازی حساب مشتریان
سامانه نوبت دهی خزانه زرین سپهر
ارزی
صدور تاییدیه حساب
سپرده های ارزی
خرید و فروش ارز
سود ارزی
سوئیفت
نرخ ارز
سپرده ها
ریالی
قرض الحسنه پس انداز
قرض الحسنه جاری
سرمایه گذاری بلند مدت
سرمایه گذاری کوتاه مدت
گواهی سپرده
محاسبه سود سپرده گنجینه سه
محاسبه سود سپرده ریالی
شرایط عمومی و اختصاصی افتتاح انواع حساب
ارزی
نرخ سود سپرده مدت دار ارزی
نرخ سود سپرده کوتاه مدت ارزی
تسهیلات و تعهدات
ریالی
مرابحه
قرض الحسنه
فروش اقساطی
مضاربه
جعاله
سلف
مشارکت مدنی
اجاره به شرط تملیک
صندوق توسعه ملی
ضمانت نامه
فرم های دریافت تسهیلات
تسهیلات و تعهدات
ارزی
تسهیلات اعطایی
فاینانس و ریفاینانس
ضمانت نامه
تنزیل اسناد و اعتبارات و بروات ارزی
سامانه تقاضای اینترنتی مشتریان ارزی
صندوق توسعه ملی
اطلاعات شعب
شعب داخل کشور
شعب خارج از کشور
ارتباط با ما
اداره کل روابط عمومی
ارتباط با مدیر عامل
ستاد خبری مرکز حراست
سامانه ی ثبت و رسیدگی به شکایات
نظرسنجی
نظرسنجی گرافیک وب سایت
پرسش های متداول
اینترنت بانک سپهر
باشگاه مشتریان
اپلیکیشن صاپ، همراه بانک و ریما
پیشخوان شمس
Detail
به نظر میرسد مرورگر شما فاقد JavaScript فعال است. لطفاً JavaScript را فعال کرده و دوباره کوشش کنید.
بانک صادرات ایران
هم اکنون انتخاب شده
تاریخچه
اخبار
بانک در رسانه ها
گزارش تصویری
پیام مدیر عامل
بنیانگذار بانک
مقاله ها و گزارش ها
فصلنامه ها
نشریه سپهر
مقاله ها
معرفی مدیران
ساختار سازمانی
منشور اخلاقی
پیام مقام معظم رهبری
افتخارات
لوگوی بانک
شرح وظایف بانک
استانداردهای شفافیت و انتشار عمومی اطلاعات
تیزرهای تبلیغاتی
برج سپهر
سرود بانک
نظرخواهی ها
Pictures
111
Libraries
فصلنامه
Lists
مدیران ارشد
سایر مدیران
مدیریت شعب استانها
مدیریت شعب تهران
شعب داخلی
ادارات مرکزی
اخبار
payamhaye stratejic
Discussions
تازه
1399/07/16
توسط معاون طرح و برنامه بانک ارائه شد؛
تبیین نقشه راه تحول دیجیتال بانک صادرات ایران
معاون طرح و برنامه بانک صادرات ایران، برنامه طرح تحول دیجیتال این بانک را تشریح کرد و با اشاره به انجام غیر حضوری بیش از ٩٤ درصد تراکنشهای بانک صادرات ایران، مهمترین اهداف بانک در طرح تحول دیجیتال را استفاده مشتری از پلتفرمهای بانکداری باز، فرابانکداری و افزایش کیفیت زنجیره تامین مالی در اقتصاد کشور عنوان کرد.
به گزارش روابطعمومی بانک صادرات ایران، رضا گودرزی با اعلام اینکه نقشه راه طرح تحول دیجیتال بانک صادرات ایران نهایی شده، افزود: در چشمانداز دیجیتال، بحث لذتبخش کردن بانکداری برای مشتری از طریق پلتفرم بانکداری باز و فرابانکداری و همچنین بانک برتر در ایجاد زنجیره تامین مالی بخشهای مختلف اقتصادی، دنبال میشود.
وی با اشاره به تاریخچه تحولات بانکداری الکترونیک در بانک صادرات ایران، افزود: اوایل سال ١٣٨٠، تمامی تراکنشهای بانک صادرات ایران حضوری بوده است درحالی که آمار ماههای اخیر نشان میدهد که بیش از ٩٤ درصد تراکنشهای بانک به صورت غیرحضوری و تنها ٦ درصد حضوری انجام میشود.
گودرزی گفت: بانک صادرات ایران از سال ٧١ مکانیزاسیون را در ٣٢٠٠ شعبه آغاز کرد و عملیات بانکی از روش دستی به مکانیزه تغییر یافت و ارایه خدمات بانکی با سهولت بیشتری صورت پذیرفت. از سال ٧٩، پیادهسازی سامانه بانکداری متمرکز سپهر انجام و مشتری شعبه، مشتری شبکه سراسری بانک شد و تمامی خدمات بانکی را از طریق شبکه شعب بانک دریافت کرد. با راهاندازی دستگاههای خودپرداز، برخی خدمات از داخل شعبه به بیرون هدایت شد. در سال ١٣٨١ «شتاب» در نظام بانکی کشور راهاندازی شد و پرداختها، جنبه بین بانکی یافت. در آن سالها تا ٨٠ درصد تراکنشها شامل «تراکنشهای پرداخت» بود و به همین دلیل تلاش گردیم از سال ١٣٨٢ این نوع تراکنشها از طریق درگاههای غیرحضوری انجام شوند. سال ١٣٨٣ تلفنبانک و یک سال بعد اینترنت بانک عرضه شد و نیاز به استفاده از دستگاههای خودپرداز هم کاهش یافت و پرداخت توسط کامپیوتر شخصی از محل کار یا منزل امکانپذیر شد. کارت اعتباری و پیامک در همین سال در دسترس قرار گرفت. سال ١٣٨٦ همراهبانک معرفی و بانکداری از طریق تلفنهای همراه، ممکن شد. در سال ٩٢ شاپرک راهاندازی شد و بانک صادرات ایران در سال ٩٣ کیوسک بانک را بکار گرفت. ظهور شاپرک و توسعه پایانههای فروش و کیوسک بانک، موجب شد تا نقش خودپردازها کمرنگتر از گذشته شود. در سال ٩٤ اینترنت بانک شرکتی و همبانک معرفی شد و از این مرحله به بعد یک تحول دیگر که همانا استفاده از خدمات بانکداری باز بود مورد توجه قرار گرفت. بانک صادرات ایران در سال ٩٧، اپلیکیشن پرداخت بانک صادرات ایران (صاپ) را راهاندازی کرد. در سال ٩٨ نسخه جدید همراهبانک منتشر شد و در آغاز سال ٩٩ ، کیف پول الکترونیک در شرایط ویژه شیوع کرونا و به منظور رفع نیاز، حفظ بهداشت و ایمنی بیشتر و تماس کمتر در استفاده از پایانههای فروشگاهی به هنگام خرید، در مدت کوتاهی راهاندازی و بعد از آن، پیشخوان شمس (شعبه مجازی سپهر) بانک صادرات ایران معرفی شد تا خدماتی را که هم اکنون مشتریان در شعب و به صورت حضوری دریافت میکنند به صورت غیرحضوری نیز در دسترس باشد. مراحل تهیه سامانه جامع اعتباری بانک نیز آغاز شده و توسعه خواهد یافت.
معاون طرح و برنامه بانک صادرات ایران اظهار کرد: بیش از پنج میلیون نفر از همراهبانک و بیش از یک میلیون نفر از اینترنت بانک صادرات ایران استفاده میکنند که نسبت به سالهای گذشته با استقبال به مراتب بیشتری روبرو بوده است. همچنین استفاده از درگاههای پرداخت اینترنتی بانک صادرات ایران با بیش از دو هزار و٧٠٠ کاربر، بیش از ٨٠ درصد افزایش داشته و نرمافزار صاپ با بیش از دو میلیون و ٢٠٠ هزار کاربر مورد استفاده مردم و مشتریان قرار دارد.
وی گفت: از سال ٩٨ در مسیر تحول دیجیتال حرکت کردهایم. متدولوژی و چارچوب کلی ترسیم نقشه راه تحول دیجیتال، با ملاحظه اهداف و جهتگیری استراتژیک بانک، بهروزرسانی شده و بازنگری صورت پذیرفت. شورای عالی تحول با مصوبه هیئتمدیره محترم بانک ایجاد شده است و برنامههای مختلفی تعیین و برای تحقق آن پیگیری شده و با پایش مجموعه اقدامات، میزان دستیابی به اهداف تحول دیجیتال مورد راستی آزمایی قرار خواهد گرفت.
گودرزی افزود: در جهت دستیابی به اهداف بانکداری دیجیتال، بحث امنیت خاطر مشتریان مورد توجه است و با حرکت در جهت غیرحضوری کردن کامل تراکنشهای پرداخت و هرآنچه که به حوزه وجوه نقد از مجموعه عملیات شعبه مربوط میشود، کار شعبه سبکتر و ارایه خدمات باکیفیت بالاتر و ارزش افزوده بیشتر میسر میشود.
معاون طرح و برنامه بانک صادرات ایران ابراز کرد: قابلیتهای ارزشافزوده، طراحی ارگونومیک خدمات، سادهسازی دسترسی، اتوماسیون فرآیند پذیرش از طریق تقویت زیرساختهای فناورانه، استقرار بانکداری باز، ایجاد و توسعه رایانش ابری، طرح جامع امنیت اطلاعات و احراز هویت دیجیتال پیگیری میشود. ضمن اینکه در حال حاضر از طریق اپلیکیشن صاپ امکان احراز هویت کامل غیرحضوری مشتریان بانک صادرات ایران در سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) فراهم شده است.
گودرزی با تشریح بانکداری دادهمحور به عنوان هدف دیگر طرح تحول دیجیتال، افزود: با تحلیل دادههای بزرگ در بانک صادرات ایران امکان حرکت به سوی بانکداری هوشمند نیز فراهم میشود.
وی سرمایه انسانی دیجیتال را مورد اشاره قرار داد و گفت: برای دستیابی به بانکداری دیجیتال باید فرهنگ دیجیتال در حوزه نیروی انسانی گسترش یابد که با آموزشهای لازم در این مسیر حرکت خواهیم کرد.
معاون طرح و برنامه بانک صادرات ایران در تشریح سامانه پیشخوان مجازی خدمات الکترونیکی بانک صادرات ایران «شمس» گفت: این سامانه با ارائه خدمات پرکاربرد بانکی راهاندازی شده و خدماتی همچون «درخواست اینترنتی تسهیلات»، «افتتاح حساب»، «درخواست صدور دستهچک»، «رفع سوءاثر از چک برگشتی»، «فعالسازی خدمات بانکداری الکترونیکی (از جمله درخواست صدور کارت)» و «دریافت صورتحساب اینترنتی» از طریق این سامانه در اختیار مشتریان قرار میگیرد.
در حال بارگذاری
نام و نام خانوادگی:
آدرس ایمیل:
شماره تماس:
نظر:
*
کد امنیتی:
*
لطفا ایمیل وارد نمایید
لطفا ایمیل صحیح وارد نمایید
لطفا شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید
لطفا شماره تلفن همراه خود را صحیح وارد نمایید