به منظور استفاده مناسب و ايمن از سيستم همراه بانک صادرات و جلوگيري از هرگونه سوء استفاده احتمالي ، رعايت نکات زير الزامي مي باشد :
1. مشتري مي بايست از امكانات سيستم همراه بانک صادرات مطابق ضوابط و مقررات بانك صادرات ايران استفاده نمايد.
2. نرم افزار همراه بانک صادرات را تنها از طريق مراجعه به وب سايت اينترنتي بانک صادرات ايران به نشاني
دريافت نموده و بر روي گوشي تلفن همراه خود نصب نمايد.
3. با مراجعه به يکي از شعب بانک صادرات ايران ، نسبت به تکميل فرم فعال سازي همراه بانک اقدام نمايد.
4. فعال سازي و غيرفعال سازي ، يک روز پس از ارائه درخواست متقاضي به شعبه در سيستم اعمال ميگردد.
توجه : در سيستم همراه بانک صادرات ، هر سيمکارت تنها قابليت ارتباط با شماره حسابهاي يک مشتري (حسابهاي داراي يک تعريف مشتري) را دارد. اين بدين معني است که تنها حسابهايي که داراي تعريف مشتري اعلام شده توسط مشتري در فرم فعال سازي هستند بر روي سيمکارت معرفي شده ، قابل استفاده خواهند بود. چنانچه مشتري بخواهد حسابهاي ديگري با تعريف مشتري متفاوت در سيستم ثبت نمايد نياز به سيمکارت ديگر و درخواست فعال سازي جداگانه براي آن سيمکارت خواهد داشت.
5. مسئوليت حفظ و مراقبت از کليه رمزهاي بانکي ( از قبيل رمز ورود به برنامه ، رمز اول و دوم کارت و رمز حساب ) که جزء اطلاعات شخصي و محرمانه مي باشند منحصرا بر عهده مشتري بوده و چنانچه مشتري در اثر عدم حفاظت و افشاء نمودن اين گونه اطلاعات مشمول خسارت و زياني گردد ، مسئوليتي متوجه بانك نخواهد بود.
توجه : بدليل اينکه رمز مشتري نشانه معتبر بودن کاربر مي باشد بنابراين به هيچ وجه رمزهاي خود را بر روي گوشي تلفن همراه ذخيره ننموده و در اختيار ديگران قرار ندهيد.
6. مشتري بايد در صورت مفقود شدن يا سرقت گوشي و يا سيمکارت تلفن همراه خود ، بلافاصله رمز دوم کارت را با استفاده از دستگاه خودپرداز و رمز حساب را با استفاده از سيستم تلفنبانک تغيير دهد.
7. جهت افزايش ضريب امنيت و کارايي سيستم ، بصورت دورهاي نسبت به تغيير رمزهاي خود اقدام نموده و از طريق گزينه بازگشت به تنظيمات اوليه ، تنظيمات برنامه را به حالت اوليه بازگردانيد.
8. پيش از واگذاري گوشي تلفن همراه خود ابتدا گزينه بازگشت به تنظيمات اوليه را انتخاب نموده و پس از آن برنامه را از روي گوشي حذف نماييد. با اين کار کليه اطلاعات حساب هاي ثبت شده و نيز پيامهاي دريافتي موجود بر روي گوشي از بين مي روند.
9. پيش از واگذاري سيمکارت خود ، چنانچه مشتري سيمکارت ديگري را جايگزين نمي نمايد بايد حسابها ثبت نامي در نرم افزار همراه بانک را حذف نموده و با مراجعه به يکي از شعب بانک ، درخواست غيرفعال سازي همراه بانک را ارائه نمايد و چنانچه بخواهد از سيمکارت جايگزين استفاده نمايد مطابق بند بعدي عمل نمايد
10. درصورتيکه مشتري بخواهد پس از واگذاري سيمکارت، از سيمکارت ديگري استفاده نمايد بايد ابتدا با مراجعه به شعبه نسبت به فعال سازي سرويس بر روي سيمکارت جديد اقدام نموده و يک روز پس از ارائه درخواست به شعبه و پس از تعويض سيمکارت ، ابتدا با مراجعه به منوي تنظيمات ، گزينه "بازگشت به تنظيمات اوليه" را انتخاب نمايد و پس از آن با استفاده از گزينههاي "انتقال حسابها به سيمکارت فعلي" و "انتقال سرويسها به سيمکارت فعلي" حسابها ثبت نامي خود را به سيمکارت جديد انتقال دهد.
11. پيامهاي دريافتي از اين سيستم که در صندوق پيامهاي برنامه قرار ميگيرند را پس از خواندن، حذف نماييد.
12. در مواردي كه بانك بنا به عللي از قبيل وجود مشکلات در شبکه مخابراتي ( خارج از كنترل بانک ) قادر به ارائه خدمات نباشد مسئوليتي متوجه بانك نخواهد بود.
13. بانك مي تواند هر زمان كه صلاح بداند در شرايط و مقررات خدمات سيستم همراه بانک تغييرات لازم را اعمال نمايد. اين تغييرات به نحو مقتضي به اطلاع مشتريان محترم مي رسد و مشتري پس از آن موظف به رعايت و اجراي آن مي باشد.
14. چنانچه پس از اعمال تغييرات در شرايط و مقررات خدمات سيستم همراه بانک ، مشتري همچنان به انجام عمليات خود ادامه دهد، بانك اين گونه تلقي مي نمايد كه تغييرات اعلام شده مورد قبول مشتري قرار گرفته است. در مواردي كه مشتري با تغييرات اعلام شده موافق نباشد مي تواند با مراجعه به شعبه و تکميل و تحويل فرم غيرفعال سازي ، درخواست لغو استفاده از سيستم را به بانک ارائه نمايد.
15. در صورت عدم رعايت مقررات و شرايط عمومي و اختصاصي استفاده از سيستم همراه بانک صادرات و همچنين استفاده غير مجاز و يا عدم استفاده از اين سيستم بمدت 6 ماه ، بانک حق دارد که سرويس دهي به وي را متوقف نمايد.
16. بانك مي تواند كليه موضوعات مشكوك و اطلاعات مربوط به اشخاص مظنون به سوء استفاده از سيستم همراه بانک را به مقامات انتظامي و قضائي اعلام نمايد تا تحت پيگرد قانوني قرار گيرند.
17. در صورت بروز هرگونه عمليات غير مجاز بر روي حساب خود ، در اسرع وقت نسبت به تغيير رمز دوم کارت و رمز حساب و غيرفعال سازي سيستم اقدام نموده و مراتب را به نزديکترين شعبه بانک صادرات ايران اطلاع دهيد.
18. راهنماي کامل استفاده از سيستم همراه بانک و نيز بخش پاسخ به پرسشهاي متداول که بر روي وب سايت اينترنتي بانک صادرات ( www.bsi.ir ) موجود مي باشد را بطور کامل مطالعه نماييد.
19. عواقب ناشي از عدم رعايت هر يک از موارد بالا بر عهده مشتري بوده و هيچگونه مسئوليتي متوجه بانک نخواهد بود.
مراحل نصب ، فعال سازي و استفاده از سيستم همراه بانک صادرات:
1- مراجعه به وب سايت اينترنتي بانک صادرات ايران به نشاني
www.bsi.ir و دريافت فايل نصب نرم افزار و انتقال آن به تلفن همراه.
توجه : فايل برنامه را تنها از وب سايت اينترنتي ياد شده دريافت نماييد.
2- نصب فايل دريافتي بر روي گوشي.
3- اجراي برنامه و تعيين رمز عبور برنامه در مرتبه اول اجرا. در اين قسمت بايد رمز عبوري شامل حروف و اعداد انگليسي و حداقل 8 رقم تعريف گردد. شايان ذکر است برنامه بصورت خودکار از تعريف رمزهاي ساده ممانعت بعمل ميآورد.
تصویر1
توجه : در اين سيستم کليه اعداد بايد به زبان انگليسي درج شوند.
توجه : به منظور امنيت بيشتر نسبت به تغيير رمز ورود به برنامه بصورت دورهاي اقدام نماييد. براي اين کار گزينه "تغيير رمز نرم افزار" را از منوي "تنظيمات" انتخاب نماييد.
وارد نمودن رمز ورود به برنامه پس از هر مرتبه اجراي برنامه اجباري ميباشد. پس از وارد کردن رمز عبور، صحت آن توسط نرم افزار چک شده و در صورت احراز درستي آن، منوي اصلي برنامه قابل مشاهده خواهد بود.
اگر رمز عبور وارد شده اشتباه باشد با پيغام "رمز عبور نامعتبر" مواجه خواهيد شد و چنانچه رمز سه بار متوالي بصورت اشتباه درج گردد، ورود به نرم افزار مسدود شده و براي رفع مسدودي آن مي بايست نرم افزار حذف و مجدد نصب گردد. همچنين در صورت فراموشي رمز عبور نيز بايد نرم افزار را مجدد نصب نماييد.
4- فعال سازي نرم افزار همراه بانک صادرات :
کليه متقاضيان استفاده از همراه بانک صادرات، لازم است براي فعال نمودن سرويسهاي مالي به يکي از شعب بانک صادرات مراجعه و نسبت به تکميل فرم فعال سازي و برگه مقررات و شرايط عمومي و اختصاصي استفاده از سيستم همراه بانک صادرات اقدام و فرم و برگه تکميل شده را به متصدي شعبه تحويل دهند.
يک روز پس از ارائه درخواست به شعبه :
چنانچه کاربر جديد سيستم همراه بانک هستيد از منوي "فعال/غير فعالسازي" و سپس "ليست حسابها" "گزينه "اضافه کردن حساب" را انتخاب نماييد. شماره حساب 13 رقمي و رمز حساب خود را در کادر مربوطه درج و دکمه ارسال را انتخاب کنيد. پس از ارسال درخواست ثبت حساب منتظر پاسخ سيستم بمانيد. در صورت صحت اطلاعات درج شده، حساب شما ثبت مي شود.
توجه : نحوه دريافت رمز حساب در ادامه توضيح داده شده است.
چنانچه کاربر قبلي سيستم هستيد گزينه "بروز رساني حساب ها" را انتخاب و اطلاعات حسابهاي قبلي خود را بر روي گوشي بروز رساني نماييد.
نحوه دريافت و تغيير رمز حساب : رمز حساب يک رمز 4 رقمي است که بين سيستمهاي تلفنبانک و همراه بانک مشترک بوده و نحوه دريافت آن بصورت زير مي باشد :
دريافت رمز حساب توسط مشتريان داراي سپهر کارت :
براي دريافت رمز حساب ابتدا بايد رمز دوم کارت خود را فعال نماييد.
به منظور فعال سازي رمز دوم کارت به يکي از دستگاه هاي خودپرداز بانک صادرات ايران مراجعه نموده و با انتخاب منوي عمليات رمز ، گزينه تخصيص رمز دوم کارت را انتخاب و رمز مورد نظر خود را تعريف نماييد (اين رمز بين 5 تا 12 رقم مي باشد). سپس از طريق نرم افزار همراه بانک و با انتخاب گزينه "دريافت رمز حساب"، شماره حساب، شماره 16 رقمي مندرج بر روي کارت سپهر و رمز دوم آن را در کادرهاي مربوطه درج و درخواست خود را ارسال نماييد.
تصویر 2
توجه : پيام دريافتي حاوي رمز حساب را پس از به خاطر سپردن رمز در اسرع وقت از صندوق پيامهاي خود حذف نماييد.
توجه : رمز حساب از طريق سيستم تلفنبانک نيز قابل دريافت مي باشد.
دريافت رمز حساب توسط افراد فاقد سپهر کارت :
با مراجعه به شعب بانک صادرات ، درخواست صدور رمز حساب (تلفنبانک) نماييد.
توجه : در صورتيکه رمز حساب خود را فراموش نمودهايد مي توانيد به يکي از روشهاي فوق رمز جديد دريافت نماييد.
تغيير رمز حساب :
در صورت تمايل به تغيير رمز حساب مي توانيد با استفاده از گزينه " تنظيمات" از گزينه " تغيير رمز حساب " و درج اطلاعات خواسته شده، نسبت به تعريف رمز دلخواه خود اقدام نماييد.
توجه : تغيير رمز حساب تنها بر روي حساب تعيين شده صورت مي پذيرد و رمز ساير حسابها تغيير نمي يابد. براي تغيير رمز ساير حسابها گزينه "تغيير رمز حساب" را مجدد انتخاب نموده و شماره حساب مورد نظر خود را درج نماييد.
توجه : کليه پيامهاي دريافتي از سيستم در منوي "صندوق پيامها" قرار ميگيرند.
توجه : به منظور حفظ امنيت بيشتر، کليه پيامهاي دريافتي موجود در صندوق پيامها را پس از خواندن حذف نماييد به خصوص پيامهاي حاوي رمز حساب.
توجه : از ثبت و نگهداري اطلاعات مربوط به همراه بانک از قبيل رمز ورود به برنامه، رمز دوم کارت ، رمز حساب و ... بر روي گوشي تلفن همراه خود اکيداً خودداري نماييد.
منوي اصلي برنامه :
در منوي اصلي برنامه منوهاي"مانده"، "صورتحساب"، "خدمات قبوض"، " خدمات شارژ"، " انتقال وجه"، "پرداخت اقساط"، "خدمات چک"، "دريافت اطلاعات"، "فعال/غير قعالسازي"، "تنظيمات" و "صندوق پيام" مشاهده مي شوند که در ادامه به توضيح هر يک مي پردازيم
تصویر 3
1. مانده: با استفاده از اين سرويس موجودي حساب، کارت و يا جمع مانده حسابهاي يک مشتري مورد نظر به شما اعلام ميگردد.
• در صورت انتخاب منوي مربوط به حساب، از کادر بالايي شماره حساب مورد نظر را انتخاب نموده و در کادر پايين نيز رمز حساب درج ميگردد. با ارسال پيام و در صورت صحيح بودن اطلاعات وارد شده پيامي حاوي موجودي حساب مورد نظر دريافت خواهيد نمود
تصویر 5
• در صورت انتخاب منوي مربوط به کارت، شماره کارت را درج نموده و يا با استفاده از دکمه انتخاب کارت مورد نظر را انتخاب نموده و در کادر پايين نيز رمز دوم کارت درج ميگردد. با ارسال پيام و در صورت صحيح بودن اطلاعات وارد شده پيامي حاوي موجودي حساب مورد نظر دريافت خواهيد نمود.
• در صورت انتخاب منوي مربوط به جمع مانده حساب ها، از کادر بالايي شماره حساب مورد نظر را انتخاب نموده و در کادر پايين نيز رمز حساب درج ميگردد (مشابه مانده حساب). با ارسال پيام و در صورت صحيح بودن اطلاعات وارد شده پيامي حاوي جمع مانده حساب هاي يک مشتري به شما نمايش داده خواهد شد.
2. صورتحساب: با استفاده از اين سرويس گردش حساب يا کارت و اطلاعات تسهيلات قابل دريافت خواهد بود. شايان ذکر است در صورتي که بستر ارتباطي اينترنت باشد 10 گردش و چنانچه بستر ارتباطي پيامک باشد 3 گردش حساب يا کارت به شما نمايش داده خواهد شد.
تصویر 7
• در صورت انتخاب منوي مربوط به حساب، از کادر بالايي شماره حساب مورد نظر را انتخاب نموده و در کادر پايين نيز رمز حساب درج ميگردد. با ارسال پيام و در صورت صحيح بودن اطلاعات وارد شده پيامي حاوي گردش حساب مورد نظر دريافت خواهيد نمود. .(مشابه مانده حساب)
• در صورت انتخاب منوي مربوط به کارت، شماره کارت را درج نموده و يا با استفاده از دکمه انتخاب کارت مورد نظر را انتخاب نموده و در کادر پايين نيز رمز دوم کارت درج ميگردد. با ارسال پيام و در صورت صحيح بودن اطلاعات وارد شده پيامي حاوي موجودي حساب مورد نظر دريافت خواهيد نمود.(مشابه مانده کارت)
• در صورت انتخاب منوي مربوط به دريافت اطلاعات تسهيلات، شماره تسهيلات را درج نموده و يا با استفاده از دکمه انتخاب تسهيلات مورد نظر را انتخاب نموده و سپس از کادر مياني شماره حساب مورد نظر را انتخاب نموده و در کادر پايين نيز رمز حساب درج ميگردد. با ارسال پيام و در صورت صحيح بودن اطلاعات وارد شده پيامي حاوي نوع تسهيلات، نام صاحب تسهيلات، شماره تسهيلات، مبلغ قسط جاري، تاريخ سررسيد قسط جاري، تعداد اقساط معوقه و مبلغ بدهي کل تسهيلات به شما نمايش داده خواهد شد.
تصویر 8
3. خدمات قبوض: با استفاده از اين منو سرويس هاي پرداخت قبض، شماره هاي ارسال کننده قبض، قبوض ذخيره شده و قبوض پرداخت نشده قابل دريافت خواهد بود
• در صورت انتخاب سرويس مربوط به پرداخت قبض، قادر خواهيد بود قبوض خدماتي ( آب ، برق ، گاز ، تلفن ثابت و همراه و ... ) داراي شناسه هاي قبض و پرداخت را پرداخت نماييد. ابتدا انتخاب مي کنيد که قبض مورد نظر را مي خواهيد از طريق کارت يا حساب پرداخت نماييد. اين سرويس دو مرحلهاي مي باشد. در مرحله اول کارت يا حسابي را که مي خواهيد پرداخت از طريق آن صورت پذيرد را انتخاب و سپس شناسه قبض و پرداخت را در کادر مربوطه درج نموده يا با استفاده از دکمه بارکدخوان شناسه قبض و پرداخت را خوانده و از طريق دکمه پرداخت درخواست خود را ارسال مي نماييد.
همچنين با استفاده از دکمه انتخاب مي توانيد شناسه قبوضي را که قبلاً ذخيره نموده ايد انتخاب نماييد.
تصویر 9
پس از آن ، سيستم طي پيامي انجام مرحله اول پرداخت قبض و نياز به مراجعه مجدد به گزينه مذکور جهت تکميل عمل پرداخت را اعلام مينمايد. با مراجعه مجدد به گزينه پرداخت قبض (مرحله دوم) ، نوع و مبلغ قبض شناسايي شده قابل مشاهده مي باشد که در صورت صحت قبض و براي پرداخت نهايي رمز دوم کارت يا رمز حساب را در کادر مربوط درج و درخواست را ارسال نماييد.
در پاسخ، سيستم با پيامي نوع و مبلغ قبض پرداختي، تاريخ پرداخت و شماره پيگيري را به همراه شناسه قبض و پرداخت اعلام مي نمايد.
4. خدمات شارژ: با استفاده از اين منو سرويس هاي شارژ مستقيم، خريد رمز شارژ، سه شارژ آخر خريداري شده و شارژهاي خريداري شده در يک تاريخ خاص قابل دريافت خواهد بود.
• شارژ مستقيم سيم کارت: با استفاده از اين سرويس قادر خواهيد بود سيمکارت اعتباري مورد نظرتان را بدون دريافت رمز شارژ به صورت مستقيم شارژ نماييد. براي اين کار شماره سيم کارتي را که مي خواهيد شارژ نماييد درج يا از درون ليست مخاطبين خود انتخاب مي نماييد.
سپس مبلغ شارژ را انتخاب نموده و شماره کارتي که وجه شارژ را از آن مي پردازيد درج يا انتخاب مي نماييد و رمز دوم کارت را در کادر مربوطه درج و درخواست را ارسال مي نماييد و سيستم نيز طي پيامي نتيجه عمليات را به شما اعلام مينمايد.
تصویر 10
• خريد رمز شارژ: با استفاده از اين سرويس قادر خواهيد بود براي سيمکارت اعتباري خود شارژ خريداري نماييد. براي اين کار به ترتيب گزينه پرداخت از طريق کارت يا حساب، نوع سيمکارت ، مبلغ شارژ را انتخاب و سپس شماره کارت يا حسابي که وجه شارژ خريداري شده را از آن مي پردازيد(درج يا انتخاب) و رمز دوم کارت يا رمز حساب را در کادرهاي مربوطه درج و درخواست را ارسال مي نماييد و سيستم نيز طي پيامي نوع، مبلغ، شماره سريال و رمز شارژ خريداري شده را به همراه شماره پيگيري اعلام مينمايد.
• سه شارژ آخر خريداري شده: چنانچه وجه شارژ خريداري شده از حساب شما کسر گردد ولي پيام حاوي رمز شارژ را دريافت ننماييد و يا رمز خود را فراموش نماييد ، با استفاده از اين گزينه مي توانيد رمز سه شارژ آخر خريداري شده از طريق سيم کارت فعلي خود را دريافت نماييد.
• شارژهاي خريداري شده در يک تاريخ خاص: با استفاده از اين گزينه مي توانيد رمز شارژهاي خريداري شده از طريق سيم کارت فعلي در يک تاريخ خاص را دريافت نماييد.
5. انتقال وجه: با استفاده از اين منو سرويس هاي انتقال کارت به کارت، حساب به کارت، حساب به حساب خود، حساب به ساير حسابهاي سپهري، بين بانکي از طريق پايا، درخواست پرداخت و تاييد پرداخت قابل دريافت خواهد بود.
• انتقال وجه کارت به كارت: با استفاده از اين سرويس قادر خواهيد بود از کارت خود در بانک صادرات به كارت اشخاص ديگر در بانک صادرات و ساير بانك هاي عضو شبکه شتاب انتقال وجه داشته باشيد. اين سرويس دو مرحلهاي مي باشد. در مرحله اول شماره کارت مبدا، شماره كارت مقصد و مبلغ انتقال مشخص ميگردد. پس از آن، سيستم طي پاسخي مبني بر انجام مرحله اول انتقال وجه به همراه مبلغ و نام صاحب حساب مقصد از شما مي خواهد که در صورت اطمينان از صحت اين موارد و تمايل به تکميل عمل انتقال وجه، رمز دوم کارت، cvv2 و تاريخ انقضا کارت را وارد نموده و درخواست خود را ارسال نماييد. در پاسخ، سيستم با پيامي شماره کارت مبدا ، شماره كارت مقصد، تاريخ انتقال، مبلغ انتقال، شماره پيگيري و مانده کارت مبدا را به شما اعلام مي نمايد.
• انتقال از حساب به كارت: با استفاده از اين سرويس قادر خواهيد بود به كارت اشخاص ديگر در بانك صادرات انتقال وجه داشته باشيد. اين سرويس دو مرحلهاي مي باشد. در مرحله اول حساب مبدا ، رمز حساب ، شماره كارت مقصد و مبلغ انتقال مشخص ميگردد در اين گزينه نيز كارت مقصد مي تواند يکي از كارتهايي باشد كه قبلاً در بخش تنظيمات آن را تعريف كردهايد. پس از آن ، سيستم طي پاسخي مبني بر انجام مرحله اول انتقال وجه به همراه مبلغ و نام صاحب حساب مقصد از شما مي خواهد که جهت تکميل عمليات مجددا به گزينه انتقال از حساب به كارت مراجعه نماييد. با مراجعه مجدد به گزينه مذکور (مرحله دوم) ، حساب مبدا و كارت مقصد، مبلغ انتقال و نيز نام صاحب كارت مقصد به شما اعلام ميگردد که در صورت اطمينان از صحت اين موارد و تمايل به تکميل عمل انتقال وجه ، رمز حساب خود را مجدداً وارد نموده و درخواست خود را ارسال نماييد. در پاسخ ، سيستم با پيامي شماره حساب مبدا و شماره كارت مقصد ، تاريخ انتقال ، مبلغ انتقال، شماره پيگيري و مانده حساب مبدا را به شما اعلام مي نمايد.
• انتقال به حساب خود : با استفاده از اين سرويس قادر خواهيد بود به حسابهاي سپهري خود انتقال وجه داشته باشيد. نحوه کاربرد اين قسمت مشابه گزينه هاي قبلي بوده و علاوه بر آن داراي کادرهاي حساب مقصد و مبلغ انتقال مي باشد. شايان ذکر است حساب مقصد مي تواند يکي از حسابهاي ثبت شده شما باشد که در اينصورت نيازي به درج مجدد شماره حساب نبوده و تنها کافيست از منوي باز شونده حساب مورد نظر را انتخاب نماييد و يا يکي از شماره حسابهاي شما باشد که آن را ثبت نکرده ايد که مي بايست شماره حساب را در کادر مربوطه درج نماييد.
• انتقال وجه به سايرحساب هاي سپهري: با استفاده از اين سرويس قادر خواهيد بود به حساب سپهري اشخاص ديگر انتقال وجه داشته باشيد. اين سرويس دو مرحلهاي مي باشد. در مرحله اول حساب مبدا ، رمز حساب ، حساب مقصد سپهري و مبلغ انتقال مشخص ميگردد در اين گزينه نيز حساب مقصد مي تواند يکي از حسابهاي سپهري باشد كه قبلاً در بحش تنظيمات آن را تعريف كرده باشيد. پس از آن، سيستم طي پاسخي مبني بر انجام مرحله اول انتقال وجه به همراه مبلغ و نام صاحب حساب مقصد از شما مي خواهد که جهت تکميل عمليات مجددا به گزينه انتقال به حساب ديگران مراجعه نماييد. با مراجعه مجدد به گزينه مذکور (مرحله دوم)، حساب مبدا و مقصد، مبلغ انتقال و نيز نام صاحب حساب مقصد به شما اعلام ميگردد که در صورت اطمينان از صحت اين موارد و تمايل به تکميل عمل انتقال وجه ، رمز حساب خود را مجدداً وارد نموده و درخواست خود را ارسال نماييد. در پاسخ ، سيستم با پيامي شماره حسابهاي مبدا و مقصد، تاريخ انتقال، مبلغ انتقال، شماره پيگيري و مانده حساب مبدا را به شما اعلام مي نمايد.
• انتقال وجه بين بانکي از طريق پايا: با استفاده از اين سرويس قادر خواهيد بود از حساب خود در بانک صادرات به حساب اشخاص ديگر در ساير بانك ها انتقال وجه داشته باشيد. درج شناسه شباي حساب مقصد الزامي مي باشد. شناسه شباي حساب مقصد را ميتوانيد از بانک مقصد اخذ نماييد.
6. پرداخت اقساط
• تسهيلات درون بانكي : با استفاده از اين سرويس قادر خواهيد بود اقساط تسهيلات دريافتي خود از بانک صادرات را پرداخت نماييد. در مرحله اول شماره تسهيلات، شماره حسابي كه بايد مبلغ تسهيلات از آن برداشت شود و رمز حساب را ارسال نموده و در پاسخ نيز اطلاعات مربوط به تسهيلات را مشاهده نماييد كه در صورت تاييد، مبلغ تسهيلات و همچنين رمز حساب را وارد نموده و ارسال مينماييد.
• پرداخت اقساط تسهيلات بين بانکي: با استفاده از اين سرويس قادر خواهيد بود اقساط تسهيلات دريافتي خود از ساير بانکها را پرداخت نماييد. درج شناسه شباي حساب مقصد الزامي مي باشد. شناسه شباي حساب مقصد را ميتوانيد از بانک مقصد اخذ نماييد.
7. خدمات چك:
مجموعه خدماتي است که بر روي چكهاي بانک صادرات قابل استفاده مي باشند. اين خدمات عبارتند از "استعلام چك"، "تعيين مبلغ چك"، "انتقال اطلاعات چک به سيم کارت فعلي" و "ثبت تاريخ سررسيد چک"
• استعلام چک: با استفاده از اين سرويس قادر خواهيد بود از آخرين وضعيت چک صادره خود مطلع شويد. نحوه کاربرد اين گزينه نيز مانند گزينه هاي قبلي بوده و تنها تفاوت آن کادر شماره چک ميباشد که در آن شماره سريال چک مورد نظر بطور کامل و بدون در نظر گرفتن علامت / درج ميگردد. بعنوان نمونه سريال چک به شماره 574634/292 بصورت 0292574634 درج مي شود. (شماره چک حتما مي بايست 10 رقم باشد و در صورت کم بودن ارقام شماره چک به سمت چپ آن عدد صفر اضافه نماييد).
• تعيين مبلغ چک: با استفاده از اين سرويس قادر خواهيد بود نسبت به تعيين و ثبت مبلغ چک صادره خود اقدام نماييد. نحوه کاربرد اين گزينه مانند استعلام چک ميباشد. شايان ذکر است مغايرت مبلغ تعيين شده با استفاده از اين سرويس و مبلغ مندرج در چک سبب دقت مضاعف کاربر شعبه مي شود که در صورت صحت و مخدوش نبودن مندرجات چک، کاربر شعبه قادر به پاس نمودن آن خواهد بود.
• انتقال اطلاعات چک به سيم کارت فعلي: در صورتي که شماره سيم کارت خود را تغيير داده باشيد با استفاده از اين سرويس قادر خواهيد بود اطلاعات ثبت شده سررسيد چک را به سيم کارت جديد منتقل نماييد.
• ثبت تاريخ سررسيد چک: با استفاده از اين سرويس قادر خواهيد بود تاريخ سررسيد چک خود را در سيستم ثبت نماييد که در نتيجه آن دو روز قبل از تاريخ سررسيد چک پيامي در اين خصوص براي شما ارسال مي گردد.
8. دريافت اطلاعات:
• دريافت شماره مشتري: با اين گزينه مشتريان بانک صادرات مي توانند شماره مشتري خود را دريافت نمايند. براي اين کار، يکي از شماره حساب هاي خود و رمز حساب آن را در کادرهاي مربوطه درج و درخواست خود را ارسال نموده و سيستم با پيامي شماره مشتري مورد نظر را اعلام مي نمايد.
• ليست حسابهاي متصل به كارت: با استفاده از اين سرويس ، قادر خواهيد بود ليست حسابهاي متصل به كارت بانك صادرات را دريافت نماييد .
• شناسه شبا: با استفاده از اين گزينه مي توانيد شناسه شباي حساب سپهري مورد نظر خود را بدست آوريد. شايان ذکر مي باشد اين گزينه تنها مختص ارائه شناسه شبا به حسابهاي بانک صادرات بوده و جهت دريافت شناسه شباي حسابي متعلق به ساير بانکها ميبايست به يکي از درگاه هاي بانک مربوطه مراجعه نماييد.
• نرخ ارز: با استفاده از اين سرويس قادر خواهيد بود از نرخ ارز ساير کشورها اطلاع پيدا نماييد. براي اين منظور مي توانيد کد ارز مورد نظر را در کادر مربوطه درج و درخواست خود را ارسال نماييد.
• آخرين پاسخ همراه بانک: با استفاده از اين گزينه مي توانيد آخرين پيامي را كه سيستم همراه بانك براي شما ارسال نموده است مجدداً دريافت نماييد .
• بررسي نسخه : با استفاده از اين گزينه مي توانيد بروز بودن نسخه همراه بانک مورد استفاده خود را بررسي نموده و در صورتيکه نسخه شما آخرين نسخه انتشار يافته نباشد ، مي توانيد با مراجعه به وب سايت اينترنتي بانک صادرات ايران نسبت به دريافت نسخه جديد اقدام نماييد.
• يافتن شعب در محيط اطراف: با استفاده از اين گزينه مي توانيد شعب بانک در اطراف خود را بر روي روي نقشه مشاهده نماييد.
• يافتن شعب: با استفاده از اين گزينه مي توانيد کد هر يک از شعب بانک را وارد نموده و سپس مکان شعبه مورد نظر بر روي نقشه و همچنين اطلاعات آدرس و تلفن آن را مشاهده نماييد.
9. فعال و غير فعالسازي:
• ليست حسابها: با استفاده از اين گزينه حساب هاي ثبت شده در همراه بانک نمايش داده مي شود و همچنين امکان ثبت حساب جديد و حذف حساب نيز در اين گزينه وجود دارد.
• اعلام مفقودي کارت : در صورت مفقود شدن و يا به سرقت رفتن کارت سپهر خود مي توانيد با استفاده از اين گزينه کارت خود را مسدود نماييد.
• غير فعالسازي سرويس هاي مالي: با استفاده از اين گزينه سرويس هاي مالي همراه بانک غيرفعال مي گردد و مشتري براي فعال نمودن مجدد سرويسهاي مالي مي بايست به يکي از شعب بانک صادرات مراجعه و نسبت به تکميل فرم فعال سازي و برگه مقررات و شرايط عمومي و اختصاصي استفاده از سيستم همراه بانک صادرات اقدام و فرم و برگه تکميل شده را به متصدي شعبه تحويل دهند.
• حذف اطلاعات سيم کارت: با استفاده از اين گزينه کليه اطلاعات قبت شده توسط سيم کارت فعلي نظير حساب هاي ثبت شده و تاريخ سررسيد جگ از روي سرور همراه بانک حذف مي گردد.
10. تنظيمات:
• تغيير نوع ارتباط: با استفاده از اين گزينه قادر خواهيد نوع ارتباط برنامه را به اينترنت يا پيامک تغيير دهيد. شايان ذکر است به منظور استفاده از سرويس هاي بين بانکي و همچنين استفاده از کارت بانک هاي عضو شبکه شتاب مي بايست نوع ارتباط اينترنت باشد.
• دريافت رمز حساب : با اين گزينه دارندگان سپهر کارت صادرات مي توانند رمز هر يک از حسابهاي متصل به کارت خود را دريافت نمايند. براي اين کار ، شماره حساب مورد نظر ، شماره کارت سپهر و رمز دوم آن را در کادرهاي مربوطه درج و درخواست خود را ارسال فرماييد.
• تغيير رمز حساب: با استفاده از اين گزينه مي توانيد رمز حساب خود را تغيير داده و رمز حساب دلخواه خود را در سيستم تعريف نماييد.
• بروز رساني حساب ها: به منظور بروز رساني اطلاعات حسابهاي خود بر روي گوشي تلفن همراه اين گزينه را انتخاب نماييد. بيشترين کاربرد اين گزينه در زمان نصب مجدد و يا نصب نسخه جديد نرم افزار ميباشد.
• تغيير زبان : اين گزينه پيش از اين و در قسمت مراحل نصب ، فعال سازي و استفاده از سيستم همراه بانک صادرات توضيح داده شده است.
• انتقال اطلاعات حساب به سيمکارت فعلي : درصورتيکه مايل باشيد اطلاعات حسابهاي ثبت شده خود را به سيمکارت ديگري انتقال دهيد بايد ابتدا براي فعال نمودن سرويسهاي مالي بر روي سيمکارت جديد به يکي از شعب بانک مراجعه و درخواست خود را ارائه نماييد (تکميل فرم براي شماره جديد). سپس سيمکارت جديد را در گوشي قرار داده و گزينه "بازگشت به تنظيمات اوليه" را انتخاب نماييد. پس از آن با استفاده از اين گزينه حسابهاي خود را به سيمکارت جديد منتقل نماييد.
• تغيير رمز عبور برنامه: با استفاده از اين گزينه ميتوانيد رمز ورود به برنامه را تغيير دهيد .
• بازگشت به حالت پيش فرض: با استفاده از اين گزينه اطلاعات حسابها و سرويسهاي ثبت نامي و همچنين کليه پيامهاي دريافتي موجود در صندوق پيامها از گوشي شما حذف ميگردند. بيشترين کاربرد اين گزينه در زمان تعويض سيمکارت مي باشد.
• شماره هاي پركاربرد: با استفاده از اين گزينه ميتوانيد شماره حساب، کارت،تسهيلات، شبا، وقبض هايي را كه استفاده زيادي از آنها داريد براي يك بار تعريف نموده و در سرويسهايي كه نياز به اين اطلاعات دارند از آنها استفاده نماييد .
• خالي کردن صندوق پيامها: با استفاده از اين گزينه مي توانيد کليه پيامهاي موجود در صندوق پيامهاي خود را بصورت يکجا حذف نماييد.
• تغيير ظاهر برنامه: با استفاده از اين گزينه قادر خواهيد بود تنظيمات مربوط به برنامه را به دلخواه خوي تغييير دهيد.
• تنظيم زنک پيام: با استفاده از اين گزينه قادر خواهيد بود زنگ پيام مربوط به برنامه را فعال يا غير فعال نماييد.
11. صندوق پيامها:
فضايي است که پاسخ درخواستهاي ارسالي شما در آن قرار ميگيرند (رجوع به شکل شماره 6). در اين قسمت شما مي توانيد متن پيامها را ملاحظه نموده و در صورت تمايل نسبت به حذف هر يک از آنها اقدام نماييد. چنانچه بخواهيد تمامي پيامهاي موجود در صندوق پيامها را بصورت يکجا حذف کنيد ، مي توانيد از گزينه "خالي کردن صندوق پيامها" موجود در منوي "تنظيمات" استفاده نماييد.
خواهشمند است هرگونه پيشنهاد و انتقاد خود را در زمينه سيستم همراه بانک صادرات ، به آدرس پست الکترونيک
mobile@bsi.ir ارسال نماييد.